Citate Patriotice / Citate despre Romania



Citate despre Romania , Citate despre Tara, citate Patriotice, aforisme si cugetari


“Mai presus de tihna noastră stă datoria sfântă de a apăra fiinţa şi neatârnarea ţării noastre” - Ştefan cel Mare

“Eu mor pentru naţiune!” - Horea

“Unicul dor al vieţii mele e să-mi văd naţiunea mea fericită, pentru care după puteri am şi lucrat până acuma.” - Avram Iancu

“Să ştie dar tiranii că nu vor mai putea pune graniţa între români şi români” - Constantin Romanu

“Ne vom salva doar revenind la românism şi realizând reîntregirea neamului românesc” - Gheorghe Ghimpu

“Eu, fraţilor, sunt român şi, ca român, mă simt ferice de a muri pentru ţara mea” - Gheorghe Magheru

“Dacă visul unora a fost ori este să ajungă in Cosmos, eu viaţa întreagă am visat să trec Prutul!” Grigore Vieru

"Patriotismul nu este numai iubirea pământului în care te-ai născut ci, mai ales, iubirea trecutului, fără de care nu există iubire de ţară." M. Eminescu

„Noi, românii, suntem o lume în care, dacă nu se face ori nu se gândeşte prea mult, ne putem mândri că cel puţin se discută foarte mult.“ – I.L. Caragiale,


„Sunt conştient că sunt român de când bunicul meu s-a supărat că vorbeam prea mult în franţuzeşte. Aşa că am luat măsuri. Am cumpărat o carte cu poeziile lui Eminescu şi am cărat-o cu mine peste tot, inclusiv în cei 22 de ani de şedere în Africa! Peste graniţe, i-am avut alături pe Eminescu şi Biblia, şlefuită de Gala Galaction.“ – Neagu Djuvara

„România e un stat tânăr şi e animat de un soi de energie care ne face, pe cei mai mulţi dintre noi, să ne comportăm ca nişte adolescenţi. Cel mai frumos lucru la România rămâne România.“ – Cristi Puiu, regizor

„Românii au un fel de a fi nefericit, cuplat cu bucuria. Euforia naufragiului.“​ – Andrei Pleşu.

"Iubita mea se cheamă România!" - George Călinescu

"România este patria mea, restul sunt doar ţări." - Octavian Paler

"Patria nu este numai pământul din care scoatem rente. Patria o face şi limba şi istoria, şi religia şi tradiţiile. A da cu piciorul în toate acestea, este a se lepăda cineva de patria sa. Precum un părinte nu are dreptul a-şi lăsa copilul fără instrucţie, cu mai mare cuvânt el nu are dreptul de a-i da o educaţie antinaţională, care face dintr-însul un element înstrăinat de ţară." -

Mai multe mesaje patriotice aici ->

Un comentariu:

  1. DOINĂ FLOTANTĂ
    Ca
    un
    trăznet
    liniştea
    va aprinde
    iar
    cerul şi câmpia
    Fix
    ca
    la nouă sute şapte
    Flăcări
    versus
    şoapte
    Ţărani bolovani
    Şi
    ciocoi
    buni
    de
    boi
    Costel Zăgan, Poeme infracţionale

    RăspundețiȘtergere